NaNoWriMo

Står for «National Novel Writing Month». Det er dét jeg gjør i november. Det er ca en og en halv måned til den begynner. Gjett hva det går ut på. Ja, du gjetta rett! Det handler om å skrive en bok, eller rettere sagt en historie på (minst) 50 000 ord i løpet av en måned. Det betyr å skrive ca 1667 ord pr. dag. Ikke så lett som det høres ut, akkurat. Jeg telte hvor mye jeg hadde skrevet i bloggen (for ei stund siden, da, så dette er ikke helt rett lenger), og kom til at alle innleggene til sammen var ca 12 000 ord.

Du har kanskje, hvis du ikke er blind, sett Nanowrimo-participant-badge’n i sidefeltet mitt. Klikker du på den kommer du til min profil på hjemmesiden til konkurransen. Det er et forum for alle som tar utfordringen med å skrive 50 000 ord på én måned. Det meste er på engelsk, men det er også sub-forum for de enkelte landene. Vi er ca 167 fra Norge som er medlem, nå.

Jeg har såvidt begynt å planlegge litt av historien, men det er ikke sikkert at jeg kommertil å bruke noe av det. Uansett blir det veldig morsomt, og litt stressende (spesielt siden jeg tror jeg kommer til å ha ganske mye å gjøre i år… utenom), men det går hvis en vil!

Bli meeeeeeed!

3 kommentarer

Filed under Blogginnlegg

3 responses to “NaNoWriMo

  1. papen

    Finnes det en plass der man kan lese det du skriver på NaNoWrimo?
    Jeg liker bloggen din 😉

  2. Tilbaketråkk: Nanowrimo! « Nekiam mo gnit

Legg igjen en kommentar