Ringenes Herre, mystikk og «ferie»

Siden selvstudie-uka klaffet perfekt for nesten alle fag for neste uke har jeg tatt meg «ferie» fra skola; først heim en tur, så opp til Tromsø på aikido-leir + besøke noen venninner som bor der oppe.

Jeg liker når alt bare legger seg til rette for at jeg skal gjøre noe :D!

Og når vi snakker om at ting legger seg til rette; For ei stund siden fikk jeg ordentlig lyst til å lese en viss bok på nytt, helst på engelsk. Og da fant jeg den (de) på tilbud på «The Book Depository» med én gang!

Så nå holder jeg på å lese Ringenes Herre for –

*telle på fingrene*

– 6 gang.

Det er noe med den boka. Det er kanskje den koseligste boka som finnes. Tolkien maler så fine bilder inne i hodet mitt. Jeg får lyst til å lære meg alvisk (quenya), igjen, bare for å høre lyden av det, men jeg innser at det er noe jeg fort ville gå lei av og uansett mye arbeid for en ferdighet som på de aller fleste områder i livet er totalt ubrukelig.

Legger merke til nye tingfortsatt; har bare lest den engelske versjonen én gang før, og det begynner å bli ei stund siden, for å si det sånn – det som spretter mot meg er alle navnene som JK. Rowling har nappet ut fra boka; Longbottom, Fang og Puddifoot, for å nevne noen (de jeg har lagt merke til til når; kanskje er de de eneste?).

</nerde>.

En rar ting: Jeg synes jeg merker en mystisk tendens når det gjelder bloggen: Når jeg ikke oppdaterer på ei god stund så får jeg flere og flere lesere – ifølge den bloggurat-telleren i side-feltet, i allefall – mens når jeg begynner å oppdatere igjen så blir det færre og færre.

Meget mystisk.

4 kommentarer

Filed under Blogginnlegg

4 responses to “Ringenes Herre, mystikk og «ferie»

  1. Ringenes Herre e fantastisk! Eg lest den for første gang på barneskola og har etter den gang lest den 8 ganga. Bli liksom aldri lei. Tolkien e ein magiker med ord:)

    Dessuten har dem nettopp blitt ferdig med castinga tel Hobbiten filmen. *nerdgasme*

    • o_0
      …Hobbiten-film…
      Hvorfor har ikke eg fått med meg at det blir film!?

      Lest den og mens eg gikk på barneskola. Det kom ei sånn Donald-pocket med ei historie basert på LotR, så syntes eg den va så arti at eg mått les boka.

      • Ikke fått med deg? :O

        Det hva masse drama fordi dem som kjøpt rettighetan ikke villa la Peter Jackson produser den, men dem gikk konk og et nytt kompani tok over. Sir PJ fikk jobben. Og no ska dem begynn med innspellinga så filmen kommer nok ikke før et par år, men det stagner ikke min glede 😀

    • Får ikke til å svare på den andre kommentaren, skjønn ikke koffer :/

      Eg fikk med meg at dem villa lag film, men fikk inntrykk av at det ikke kom til å bi nokka av! Men det e jo awesome at det bi, uansett om det er lenge til 😀

Legg igjen en kommentar

